زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 5:43 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 45
نویسنده پیام
vedseo آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضویت: 26 /7 /1398


انواع نرم کننده گرانول

نرم کننده‌های پلاستیک بر اساس کاربردی که از آنها انتظار داریم همچنین شرایط مختلف استفاده از آنها مانند شرایط دارای رطوبت بالا و یا دمای بالا تولید میشوند انواع مختلفی دارند، که به شرح زیر است.
بیشتر بخوانید: دستگاه گرانول ساز
نرم کننده‌های اولیه
نرم کننده گرانول اولیه در تولید پی وی سی به کار می‌رود و باعث افزایش پایداری این ماده می‌شود. این ماده با انحلال پذیری پی وی سی‌ها سازگاری بالایی دارند و تحت تأثیر دما و حرارت بالا و.. از بافت پی وی سی جدا نمی‌شوند، از این نوع نرم کننده به دلیل داشتن سازگاری بالا با پلیمر پایه که همان پی وی سی است و مقاومت در برابر شرایط نامطلوب در صنعت پیلمر استفاده‌های زیادی می‌شود. استفاده از نرم کننده پی وی سی باعث می‌شود که مقاومت و انعطاف پذیری آن افزایش پیدا کند و تحت فشار دچار شکستگی و بریدگی نشود.
نرم‌کننده‌های ثانویه
نرم کننده‌های ثانویه در مقایسه با نوع قبلی مقاومت و پایداری کمتری دارند و در مواقعی که انعطاف محصول نهایی اهمیت داشته باشد از آنها استفاده نمی‌شود. اما در مواقعی که در تولید محصولات پی وی سی انعطاف مهم نباشد استفاده از نرم کننده ثانویه به دلیل قیمت پایین‌تر می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد و هزینه تولید محصولات را کاهش دهد.
نرم‌کننده‌های اپوکسی
این نوع نرم کننده فراریت خیلی کمی دارد و به همین دلیل در دماهای پایین‌تر هم منعطف است، به طور کلی از نرم کننده اپوکسی در تولید کابل‌های مقاوم، فیلم‌های شفاف و چرم مصنوعی پی وی سی استفاده می‌شود. مهم‌ترین نوع نرم کننده اپوکسی، روغن سویای اپوکسی است، بیشتر در صنعت غذا و دارو از آن استفاده می‌شود.
بیشتر بخوانید: خط تولید گرانول PVC


شنبه 14 دی 1398 - 22:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com