زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 4:37 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 89
نویسنده پیام
emeraldthunder آفلاین


ارسال‌ها : 578
عضویت: 3 /11 /1390
سن: 19
تشکرها : 154
تشکر شده : 142
تحريم گوگل كوبنده‌ترين پاسخ در مورد حذف نام خلیج فارس است

یک استاد دانشگاه، درباره اقدام اخير گوگل مبني بر حذف نام خليج فارس از روي نقشه اين موتور جست‌وجو، معتقد است كه تحريم گوگل بايد توسط مردم صورت بگيرد و فعاليت آن‌ها به گونه‌اي باشد كه موتور جست‌وجو و اي‌ميل گوگل را تحريم كرده و به هيچ عنوان سراغ آن نروند و اين بهترين و كوبنده‌ترين پاسخ به اين شركت است.

به گزارش ایسنا، دكتر حسام‌الدين آشنا، درباره اقدام اخير گوگل مبني بر حذف عنوان خليج فارس از نقشه جهاني خود، اظهار كرد: اقدامات اخير گوگل و رويترز در حوزه خليج فارس به احتمال قوي به همين جا بسنده نخواهد شد و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از امكانات مالي و اقتصادي خود براي تاثيرگذاري در فضاي رسانه‌يي جهان استفاده خواهند كرد. فعاليت‌هاي اخيري كه مي‌بينيم احتمالا از نخسين اقدامات است و بايد منتظر مابقي آن در آينده نه چندان دور باشيم.

او در پاسخ به اين سوال كه اقدام رسانه‌ها در اين راستا بايد به چه شكل باشد گفت: ‌اين كه تنها رسانه‌ها بخواهند جواب چنين اقدامي را بدهند شايسته نيست بلكه بايد به گونه‌اي باشد كه بيش‌ترين پاسخ از سمت مردم و دولت ايران به اين شركت فعال در حوزه سايبري داده شود.

آشنا خاطرنشان كرد: هم‌چنين بايد پاسخ روشني در حوزه حقوق بين‌الملل از طرف ايران به اين شركت فعال در حوزه مجازي داده شود چراكه اگر ايران نتواند از حقوق فرزند خود در اين راستا حمايت كند هر كسي اين اجازه را به خود خواهد داد كه هر اقدامي عليه ايران را به راحتي انجام دهد و به فكر عواقب آن نباشد.

وی در پاسخ به اين سوال كه ضرورت جوابگويي به اين اقدام چيست؟ اذعان كرد: كساني كه از قدرت مالي بسياري برخوردارند، اقدامات بسياري را براي دستور كارهاي بين‌المللي خود در چنين حوزه‌هايي انجام مي‌دهند و طبيعي است وقتي حرفي از خليج فارس به ميان مي‌آيد مي‌توانند آن را به فضاهاي رسانه‌يي بكشانند.

او گفت:‌ اتفاقي كه به عقيده من در اين راستا افتاده و در اين دوره مهم جلوه مي‌كند وجود يك بدبيني و ناتواني عمومي در مورد ايران است و به همه اين اجازه را مي‌دهد كه به ايران ضربه بزنند و اين اتفاق مهمي است كه در راستاي تحريم‌هاي بين‌المللي و اقدامات آمريكا صورت گرفته كه مي‌خواهند به نوعي ايران را بي‌حرمت كنند.


پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 - 10:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com