زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 5:28 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



isa200000 آفلاین



ارسال‌ها : 60
عضویت: 7 /9 /1390
سن: 23
تشکرها : 7
تشکر شده : 41
پاسخ : 5 RE دانشکده اقتصاد

از سال 1374 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد کشاورزی آغاز به کار کرد . سپس به ترتیب در سالهای 1375 و 1377 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد صنعتی و کارشناسی اقتصاد بازرگانی نمود و در سال 1381 اولین دوره کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی را راه اندازی کرد.

از مهرماه 1386 پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در رشته های اقتصاد کشاورزی و اقتصاد نظری صورت گرفته که خود نمایانگر شایستگی و توان علمی اعضای هیأت علمی این دانشکده می باشد و همچنین با توجه به موافقت اصولی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری این دانشکده از مهرماه سال 1387 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی نموده است . همچنین با توجه به گسترش رشته های مختلف در گروه اقتصاد خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، از مهرماه 86 دانشکده مستقل اقتصاد از دانشکده مدیریت و حسابداری تفکیک گردید . در همین راستا ساختمان جدید دانشکده اقتصاد با زیر بنای 5000 متر مربع به سرعت در حال ساخت است .

در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشکده اقتصاد در مقطع کارشناسی 1568 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حدود 50 نفر می باشد . تعداد اعضای هیأت علمی گروه 11 نفر ثابت و 15 نفر مدعو می باشد که 3 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده اقتصاد مأمور به تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های مختلف کشور می باشند . لازم به ذکر است که تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشکده با موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد با رتبه های ممتاز در دانشکده های معتبر قبول شده اند و در سال گذشته نیز در المپیاد علمی اقتصاد کشور نیز موفق به کسب رتبه سوم گردیده اند .

از برنامه های آتی این دانشکده می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1- راه اندازی دوره های کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی و توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و اقتصاد مالی

2- راه اندازی پژوهشکده تحقیقاتی اقتصاد

3- تأسیس دوره های کارشناسی ارشد در واحد بین الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار

4-راه اندازی دوره دکتری مشترک گرایش های مختلف اقتصاد با همکاری دانشگاههای هندوستان و مالزی

دانشکده اقتصاد در زمینه برگزاری کنفرانس های علمی نیز اقدامات موثری انجام داده است ، بطوری که در خرداد سال 1386 سومین همایش ملی آموزش و پژوهش علم اقتصاد در ایران با همکاری دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با حضور صاحبنظران و اساتید برجسته کشور در زاهدان برگزار نموده است .

همچنین با مصوبه هیات محترم وزیران در آبان ماه سال گذشته با همکاری انجمن اقتصاددانان آسیا – پاسفیک و دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان ، هفتمین کنفرانس بین المللی اقتصاد منطقه آسیا – پاسفیک با محوریت روابط اقتصادی تجاری شرق و غرب آسیا با حضور اساتید برجسته دانشگاه های داخل و خارج کشور برگزار گردید.

دانشکده اقتصاد اخیرا اقدام به اخذ مجوز فصلنامه علمی-پژوهشی به زبان انگلیسی و با عنوان "International Journal of Business and Development Studies" نموده است و اولین شماره آن به صورت مشترک و با همکاری علمی دانشگاههای سیستان و بلوچستان ، دانشگاه تکنولوژی مالزی و دانشگاه ولنگونگ استرالیا به چاپ رسید . اعضای هیات تحریریه این فصلنامه بین المللی متشکل از اساتید و صاحبنظران بین المللی از کشورهای مختلف دنیا شامل (استرالیا ، مالزی ، کره جنوبی ، نیوزیلند ، آلمان ، ژاپن ، چین ، انگلستان و ایران ) می باشند . در حال حاضر مدیر مسئول این فصلنامه آقای دکتر احمد اکبری رئیس دانشگاه ، سردبیر فصلنامه آقای پروفسور هاروی (استرالیا) و مدیران اجرایی به صورت مشترک خانم پروفسور فریده (مالزی ) و آقای دکتر مصیب پهلوانی رئیس دانشکده اقتصاد می باشند .


امضای کاربر : خوشبختی مانند توپی است که وقتی می غلطتد به دنبال آن می دویم و وقتی متوقف میگردد به آن لگد می زنیم...

دوشنبه 21 آذر 1390 - 14:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com